استرالیا به دلیل داشتن شرایط مطلوب اشتغال مورد توجه بسیاری از مهاجران در سرتاسر دنیا قرار گرفته است. کشور استرالیا، به عنوان یکی از کشورهای مهاجرپذیر مطرح در جهان، راه های مهاجرت بسیار زیادی را پیش روی مهاجران قرار داده است. 69 نوع ویزای مختلف برای تمامی افرادی که پاسپورت ایرانی دارند از طرف اداره مهاجرت استرالیا تعریف شده است. از بین این تعداد ویزا، 39 نوع آن ویزای دائم استرالیا است که 15 نوع از آنها به این افراد اجازه می دهد که در استرالیا زندگی و کار کنند.

انواع ویزای مهاجرت به استرالیا

انواع ویزای مهاجرت به استرالیا در ۳ دسته ویزای مهارت و تخصص، ویزای تحصیلی و ویزای سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرند:

ویزای مهارت و تخصص استرالیا (Skilled Migration)

این ویزا به افرادی تعلق می گیرد که قصد دارند از طریق یک تخصص و مهارت کاری به استرالیا مهاجرت کنند. مهاجرت از طریق مهارت (General Skilled Migration) بزرگترین بخش منفرد برنامه مهاجرت به استرالیا را تشکیل می دهد. برای مهاجرت از طریق کار و اخذ ویزای کار در استرالیا ، متقاضیان باید حداقل شرایط ذیل را دارا باشند:

  • ارزیابی مهارت ها در حرفه مورد نظر در فهرست مهارت های حرفه ای
  •  سن زیر ۴۵ سال
  • توانایی در زبان انگلیسی

ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا مخصوص متقاضیانی است که قصد تحصیل در یکی از مراکز معتبر آموزشی کشور استرالیا را داشته باشند. از طریق ویزای تحصیلی استرالیا، متقاضی میتواند در این کشور به صورت تمام وقت تحصیل کرده و همراهان وابسته به او نیز میتوانند او را همراهی کنند. پیش از درخواست اخذ ویزای تحصیلی استرالیا جهت تحصیل در دانشگاه های استرالیا متقاضی باید در یکی از مراکز تحصیلی استرالیا پذیرفته شده و همچنین شرایط مالی زندگی و تحصیلی در استرالیا را داشته باشد.

ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا

ویزای سرمایه گذاری استرالیا برای افرادی که خواهان فعالیت تجاری در استرالیا بوده و یا تمایل به سرمایه گذاری در استرالیا را دارند مناسب می باشد. مهاجرت‭ ‬به‭ ‬استرالیا‭ ‬با‭ ‬روش‭ ‬کارآفرینی‭ ‬و‭ ‬یا‭ ‬سرمایه‌گذاری‭ ‬از‭ ‬بهترین‭ ‬و‭ ‬سریع‌ ترین‭ ‬روش‌ها‭ ‬برای‭ ‬صاحبان‭ ‬کار‭ ‬می‌باشد‭.‬

در حال حاضر اقتصاد استرالیا مستحکم و قوی است و از افرادی که ماهر و توانمند هستند استقبال می کنند، اگر برای اولین بار به مهاجرت به استرالیا می اندیشید خوب است که با یک مشاور توانمند صحبت کنید.